Основе менаџмента у геодезији [б2г3ом]

Студијски програм
Геодезија
Врста и ниво студија
основне академске студије
Наставник
Статус предмета
обавезни
ЕСПБ
3
Условни предмети
Бр. часова активне наставе - недељно
предавања
вежбе
други облици наставе
студијски истраживачки рад
2
0
0
0
Методе извођења наставе

Настава се изводи кроз предавања (презентације на рачунару) током којих се студенти упознају са теоријским основама менаџмента. Предавања су праћена показним примерима, добрих и лоших страна различитих модела организације и менаџмента. Планирана је посета неком привредном геодетском субјекту, у ком би се студенти упознали са  функционисањем посећене институције.

Структура оцене - максималан број бодова 100
колоквијуми
семестрални
усмени
писмени
остало
0
25
40
30
5
Циљ предмета

Упознавање студената са теоријским основама менаџмента и примена менаџмента на пољу геодетске делатности (јавном  и приватном сектору).

Исход предмета

Студенти ће овладати најважнијим принципима и појмовима из области менаџмента. Изучаваће се  настанак и развој менаџмента као науке и примена научних метода менаџмента у пракси. Акценат је на манџменту у привредним субјектима, као најзначајнијем сегменту привредног пословања,    као и менаџменту у јавном сектору. Студенти ће се такође, упознати са најзначајнијим законским одредбама који уређују област менаџмента у геодезији, као и са међународним искуствима из области менаџмента у јавном и привредном геодетском сектору.

Садржај предмета

Теоријска настава:

Дефинисање менаџмента. Развој менаџмента (рани и научни менаџмент, савремене теорије и приступи). Процес и области менаџмента. Функција и улога менаџмента, нивои менаџерског деловања, способности менаџера. Менаџмент у привредним друштвима. Облици и власничка структура привредних друштава, појам акције. Повезивање привредних друштава (матично и зависно предузеће, предузећа са узајамним учешћем, холдинг предузеће, пословно удружење, конзорцијум...). Органи привредних друштава и њихова подела надлежности. Функције предузећа: маркетинг, производње, финансијска, истраживања и развоја, информационог система, планирања и контроле, квалитета, кадровска, правна и др). Организациона структура привредних друштава - дефиниција, утврђивање, параметри, фактори, међузависност стратегије и структуре, организациони модели привредних друштава. Пословање привредних друштава преко представништва, пословне јединице, ино-компаније. Показатељи успешности рада предузећа: рачуноводствени показатељи, рацио анализа успешности. Биланс стања и биланс успеха предузећа. Бизнис план предузећа - садржај, намена, финансијски параметри плана. Менаџмент у државној управи – политички и стручни менаџмент. Модели организације државних управа (геодетске управе, заводи, агенције и нивои њиховог законског делокруга). – Case studies (типични примери). Организационе форме геодетских државних институцијау земљама ЕУ – Case studies.

 Практична настава:

Нема класичних везби, али се израђује групна презентација од по 5 студената из примера геодетског менаџмента

Литература

1.     З. Госпавић: Менаџмент у геодезији, 2010, Грађевински факултет, Београд.

        2.    Д.Ковачевић: Менаџмент и геодетски радови, 1998. изд. Енергопројект. 

! Сајт је оптимизован за Firefox, Chrome и IE 9+           ЛуАн-011